oru.sePublikationer
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Dungeon Runner: A Geolocalisation Exer Game
Örebro University, School of Science and Technology, Örebro University, Sweden.
2015 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

In today's society one of the biggest health issues is the lack of physical activity. With

increased physical activity the risk of getting a number of diseases, including various type of

cancer is decreased. This project explore the possibility when using mobile devices with GPS

localisation capability to make exercise games that are fun and rewarding and in the process

increasing the physical activity of the player. The project also explore different methods of

detecting what mode of transportation are used. The result of the project is an Android

application consisting of three parts, the first part is a tower defence game to play. The second

part are a training exercise where the player can walk or run to earn rewards that can be used

to play the tower defence, the last part are a detection system that will limit the player from

using a motorized vehicle while exercising. In future development of similar applications,

machined learned AI could be introduces for the motorized detection system to make even

more rewarding exercise games.

Abstract [sv]

I dagens samhälle är avsaknaden av fysisk aktivitet en av de största hälsofarorna. Med en

ökad fysisk aktivitet minskar risken för ett flertal sjukdomar. Detta projekt undersöker de

möjlighet som finns i användandet av mobila enheter med GPS kapacitet för att skapa spel där

träning förekommer. Projektet undersöker också hur dessa mobila enheter kan detektera vilket

transportmedel som används. Resultatet av projektet är en Android applikation bestående av

tre delar. Den första delen är ett tower defence spel. Den andra delen skapar möjligheter för

spelaren att genom fysiskt träning, t.ex. vandring eller löpning förvärva belöningar som kan

användas i tower defence spelet. Den sista delen detekterar om spelare använder en bil istället

för att springa eller gå i tränings delen av applikationen. I framtida utveckling av liknande

applikationer kan maskinlärd AI användas vid detektion av olika transportmedel för att skapa

ett träningsspel som innefattar flera olika träningsformer.

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , 33 p.
Keyword [en]
android game, exercise game, gps localisation, transportation mode detection
Keyword [sv]
android spel, spel med fysiskt träning, gps lokalisering, detektering av transportmedel
National Category
Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:oru:diva-45797OAI: oai:DiVA.org:oru-45797DiVA: diva2:853778
Subject / course
Computer Engineering
Presentation
2015-06-01, T101, Örebro universitet, Fakultetsgatan 1, 702 81, Örebro, 13:15 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-09-15 Created: 2015-09-15 Last updated: 2016-12-13Bibliographically approved

Open Access in DiVA

No full text

By organisation
School of Science and Technology, Örebro University, Sweden
Software Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

Total: 81 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf