oru.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
ChessCraft
Örebro University, School of Science and Technology.
Örebro University, School of Science and Technology.
2015 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
ChessCraft (English)
Abstract [sv]

Procedurell generering är ett kraftigt verktyg för att kunna skapa en stor mängd spelvärldar utan att själv behöva manuellt designa spelplaner en och en. Med bra programmerade algoritmer kan man få tillgång till en nästan obegränsad mängd av unika spelvärldar med mycket mindre arbete.

Vårt uppdrag är att skapa spellogiken och spelplansgenerering till ett spel som ska skickas in som bidrag till Swedish Game Awards[1], som är nordens största tävling för spelutveckling.

Vi samarbetar med en annan grupp som ska göra Nätverk och Server-funktionalitet. Deras uppgift är att skapa en huvudserver-applikation, och ett klient/server-system där två spelare kan spela mot varandra med en av spelarna som agerar server. Slutgiltiga målet är att integrera de två olika projekteten till en slutgiltig produkt.

Spelet vi tänker skapa är ett schack-baserat spel som utspelar sig i en 3D-miljö. De två spelarna kommer att ha en mängd olika enheter som de kan välja att köpa för sina pengar, kallade för credits i spelet. Spelarna använder sina enheter för att förstöra motspelarens enheter, och målet är att besegra motståndarens kung. Spelet pågår tills någon av spelarnas kungar är besegrad eller tills en av spelarna ger upp.

Abstract [en]

Procedural generation is a powerful tool for creating a large set of game worlds without having to design each one individually. With the proper implementation, this can allow an almost unlimited amount of unique game worlds using far less resource and time.

Our task is to create the game logic and game map generation for a game that will be entered as a contestant in Swedish Game Awards, the biggest competition for game development in the Nordic Countries.

We will be working in parallel with a separate group who will be implementing the networking side of the application, where the goal is to have a server where two players can play against each other from separate end systems. As the deadline for the competition approaches, we will then combine the two projects to a finished product.

The game we are creating is a chess-influenced game that takes place in a 3D world. Two players will have access to different types of units that can be purchased by the in game resource known as credits, and the main objective is to defeat the enemy king. One game session continues until either of the two kings is defeated, or one of the players surrender.

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , p. 36
Keywords [en]
chesscraft, chess, procedural generation, map generation, game development, turn-based game, unity, c#, swedish game awards, multiplayer
Keywords [sv]
chesscraft, schack, procedurell generation, spelplansgenerering, spelutveckling, turbaserat spel, unity, c#, swedish game awards, flerspelarläge
National Category
Software Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:oru:diva-46006OAI: oai:DiVA.org:oru-46006DiVA, id: diva2:859079
Subject / course
Computer Engineering
Presentation
2015-06-01, T101, Örebro universitet, Fakultetsgatan 1, 702 81, Örebro, 12:45 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-10-06 Created: 2015-10-06 Last updated: 2018-01-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1411 kB)81 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1411 kBChecksum SHA-512
a81a95dbbf8cdc05596fb670da534463f5e90d8164ae6b510085a791ab2658d66e80839a912d3420adf41b1ae4cccb51442d6fab105e99d60492d425ea8fe96e
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Science and Technology
Software Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 81 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 147 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf